Sklepy sieci Empik to coś więcej niż księgarnia, to miejsce, w którym można kupić także płyty, filmy, gry, artykuły kreatywne oraz dodatki do domu. Poza tym znaleźć można również szereg innych opcji takich jak sprzedaż biletów na koncerty czy też wydruki zdjęć. Od lat Empik kojarzony jest z popkulturą i kulturą wysoką, więc w sklepach stacjonarnych oraz w internecie spotykają się klienci o bardzo różnych gustach i potrzebach. Marka kusi również licznymi promocjami oraz pakietami lojalnościowymi. Bez problemu można również zwrócić towary w Empiku.
Klienci mogą odstąpić od umowy z Empikiem w terminie 14 dni od odebrania przesyłki bez podawania przyczyny swojej decyzji. Warto pamiętać, że z prawa zwrotu produktów zakupionych na odległość mogą skorzystać tylko te osoby, które kupiły produkty na użytek własny, czyli w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową.
Zwrot w Empiku musi mieć formę pisemną. Do towarów należy więc dołączyć wypełniony formularz. Znajduje się on na odwrocie faktury dołączonej do zamówienia. Można również skorzystać z dokumentu dostępnego na koncie klienta w sklepie internetowym Empik. Po zalogowaniu się wystarczy zgłosić chęć odstąpienia od umowy. Formularz zwrotu do Empiku można także pobrać ze strony internetowej (PDF).
Przesyłkę ze zwrotem produktów trzeba wysłać do empik.com. Jeśli zakupy były odbierane z jednym z punktów odbioru, to tak właśnie należy ją dostarczyć. Jeżeli natomiast zostały dostarczone do domu lub pracy, trzeba paczkę odesłać na adres:
Dział Reklamacji i Zwrotów Magazyn SPL (empik.com)
ul. Olimpijska 16,
96-500 Sochaczew
Warto pamiętać o tym, że Empik nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem.
Przesyłkę ze zwrotem do Empiku trzeba zapakować w taki sposób, by rzeczy nie zostały uszkodzone na żadnym etapie transportu. Paczkę można wysłać za pośrednictwem poczty lub kurierem. W tym drugim wypadku można wybierać spośród różnych przewoźników, a dzięki temu bez problemu można dobrać opcję szytą na miarę. W szybki sposób można również porównać ceny kurierów.
Empik w terminie do 14 dni od momentu dostarczenia produktów do punktu odbioru lub magazynu wraca pieniądze klientowi, który zdecydował się na odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży.
Trzeba pamiętać o tym, że konsument ponosi koszty odesłania paczki ze zwrotem do Empiku. Może również zostać obciążony za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Poza tym niektóre towary nie podlegają zwrotom, więc zawsze warto zapoznać się z regulaminem konkretnej promocji.
Wadliwe lub uszkodzone produkty można reklamować w Empiku. Towary wraz z wypełnionym formularzem, który znajduje się na odwrocie faktury dołączonej do zamówienia, należy wysłać pod wskazany adres. Dokument jest również dostępny w panelu klienta po zalogowaniu się. Można go również pobrać ze strony internetowej empik.com (PDF)
W przypadku produktów na gwarancji trzeba je wysłać do autoryzowanego serwisu marki. Empik może pośredniczyć w załatwieniu reklamacji, ale wydłuża to czas oczekiwania. Jeśli odbieraliśmy zamówienie w punkcie odbioru, to tam należy dostarczyć reklamację. W przypadku gdy otrzymaliśmy przesyłkę do domu i do pracy, trzeba wysłać paczkę na adres:
Dział Reklamacji i Zwrotów Magazyn SPL (empik.com)
ul. Olimpijska 16,
96-500 Sochaczew
W punkcie odbioru Empiku nie można zwracać produktów z działu elektronika.
Reklamację w Empiku można monitorować na stronie internetowej. Towar może zostać naprawiony lub też sklep odda pieniądze w terminie do 14 dni od dostarczenia produktu do Empiku. Pomocą służy również Biuro Obsługi Klienta.
Ceny przesyłek kurierskich zmieniają się z miesiąca na miesiąc.
Dlatego aktualną cenę zwrotu do Empik sprawdź, klikając poniżej "Wyślij zwrot".
Wyślij zwrot do Empik (35x25x10cm 1kg)
WYŚLIJ ZWROT
Wyślij zwrot do Empik (40x30x20cm 5kg)
WYŚLIJ ZWROT