Wysyłaj taniej po darmowej rejestracji!

Załóż bezpłatne konto

Zwroty w Castorama

 

Castorama to sieć sklepów budowlanych i remontowych oferująca szeroki wybór artykułów do budowy, remontu, dekoracji i wyposażenia wnętrz oraz ogrodów. W sklepach Castorama można znaleźć narzędzia, farby, płytki ceramiczne, drewno, elementy wykończeniowe, oświetlenie, meble ogrodowe, rośliny i wiele innych produktów. W stacjonarnych punktach klienci skorzystają również z wypożyczalni narzędzi i maszyn budowlanych oraz z usług profesjonalistów – na przykład projektantów wnętrz czy specjalistów od instalacji elektrycznych czy hydraulicznych. Castorama oferuje także możliwość zakupu produktów online oraz dostawę zamówionych artykułów bezpośrednio do domu, do paczkomatu, na stację paliw. Można także odebrać je osobiście w punkcie marki. W sklepie internetowym Castorama można dokonywać zakupów bez rejestracji, a także skorzystać z programu lojalnościowego Castorama Club, co pozwala zbierać punkty za zakupy i wymieniać je na nagrody i zniżki. Bez problemu można też zwrócić produkty, jeśli z jakichkolwiek powodów nie spełnią oczekiwań.

Jak odstąpić od umowy z Castoramą?

Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej z Castoramą w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru. Aby skorzystać z tej możliwości, należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Można przy tym skorzystać z dostępnego na stronie formularza www.castorama.pl/cms/index/renouncement. Jest on również przesłany konsumentowi wraz z potwierdzeniem zamówienia. Oświadczenie należy wysłać do Castoramy za pośrednictwem poczty, faksem lub e-mailem. W formie pisemnej powinno się formularz przesłać na adres pocztowy Castoramy. Dane adresowe sklepów są dostępne na stronie: www.castorama.pl/sklepy

Jak zwrócić towar do Castoramy?

Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy należy niezwłocznie zwrócić towar do sklepu Castorama lub odesłać go na adres podany w regulaminie sklepu internetowego. Koszt zwrotu towaru ponosi kupujący. Klient ma na to 14 dni od daty otrzymania przez sklep oświadczenia. Można zwrócić produkty do sklepu Castorama w dowolnym punkcie sieci, który oferuje dany rodzaj asortymentu. Należy mieć ze sobą dowód zakupu lub paragon fiskalny, który potwierdza zakup.

Po otrzymaniu zwrotu towaru Castorama zwróci kupującemu zapłaconą kwotę za produkty oraz koszty dostawy, jeśli zostały poniesione. Sklep dokona przelewu środków na wskazane konto bankowe lub w inny sposób, który został wcześniej uzgodniony.

Zwrot produktów powinien nastąpić poprzez ich doręczenie osobiste do Punktu Odbioru Produktów w Sklepie Castorama, w którym został zamówiony produkt. W przypadku zakupów internetowych jest to punkt wybrany w procesie składania zamówienia. Można również dostarczyć zwrot w inny sposób na adres Sklepu Castorama.

Wysyłka zwrotu kurierem do Castoramy

Zwrot produktów zakupionych online najlepiej jest zrealizować za pośrednictwem kuriera lub poczty. Na stronie internetowej Castoramy można wygenerować formularz zwrotu. Należy go wypełnić i dołączyć do paczki ze zwracanymi produktami. Koszt nadania paczki ponosi klient. Warto więc w poszukiwaniu najlepszej i najtańszej opcji skorzystać z pośrednictwa brokera, który zestawia oferty różnych kurierów. Kilka chwil wystarczy, by znaleźć atrakcyjną ofertę, wypełnić formularz zamówienia oraz dopełnić formalności i czekać na przyjazd przewoźnika.

Towar powinien być zwrócony do Castoramy w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu. Należy też umieścić w paczce dowód zakupu. Castorama może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od klienta do chwili otrzymania zwracanego produktu lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli kupujący skorzysta z zaproponowanej przez Castorama odpłatnej usługi odbioru zwracanych produktów, to ten zapis nie obowiązuje.

Czego nie można zwrócić w Castoramie

W każdym jednak wariancie klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Oznacza to jedynie wypróbowanie i przymierzanie rzeczy w sposób, jaki jest możliwy i zwyczajowo przyjęty w sklepach tradycyjnych.

Castoramie nie można zwrócić niektórych produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsumenckiego. To przede wszystkim rzeczy wykonane na indywidualne zlecenie klienta. Zwroty nie obejmują roślin żywych, towarów z wyprzedaży i ciętych z metra, pojedynczych sztuk płytek czy paneli, artykułów po terminie ważności. Niezwykle ważne też jest to, by zapakować paczkę ze zwrotem do Castoramy w taki sposób, by nie została uszkodzona. Przyda się solidny karton oraz odpowiednie zabezpieczenia.

Jak zapakować paczkę ze zwrotem do Castoramy?

Zwracane Castoramie produkty muszą być oczyszczone z kurzu i brudu oraz zabezpieczone przed uszkodzeniem. Jeśli mają oryginalne opakowania, warto je zachować, aby umożliwić łatwiejszy zwrot. W innym przypadku należy użyć trwałego opakowania. Tu najlepiej sprawdza się karton. Musi być on odpowiednio duży i wytrzymały. Aby zapobiec uszkodzeniu zwracanych produktów podczas transportu, warto użyć odpowiedniego materiału zabezpieczającego – folii bąbelkowej, styropianu, gazet czy specjalnych wypełniaczy. Do paczki ze zwrotem do Castoramy należy dołączyć wszystkie elementy, które klient otrzymał przy zakupie produktu. To najczęściej instrukcja obsługi, kable, piloty, śruby. Finalnie trzeba przygotować paczkę do nadania. Koniecznie klient musi zwrócić uwagę na wagę paczki i sposób jej nadania, aby wybrać odpowiednią usługę przewozową. Dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu paczki ze zwrotem sklep Castorama będzie mógł w pełni zrealizować zwrot lub wymianę zwracanych produktów.

Wyślij paczkę ze zwrotem do Castoramy!