Nadawanie paczek GLS jest intuicyjne i wymaga wypełnienia formularza online. W specjalne miejsca wpisuje się takie parametry jak waga i wymiary oraz wybiera się opcje dodatkowe. GLS przesyłki międzynarodowe i krajowe dostarcza w najkrótszym możliwym czasie. Atrakcyjna jest również cena usług oraz fakt, że można samodzielnie nadać i odebrać przesyłki w punkcie ParcelShop. By przesyłka była uznana za standardową, musi być zapakowana zgodnie z wytycznymi GLS - wymiary paczki, jej waga i kształt muszą się mieścić w odpowiednich parametrach. Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi chętnie korzystają z tych usług. Szczególnym powodzeniem cieszy się opcja GLS znajdź paczkę, która pozwala monitorować drogę przesyłki do odbiorcy. W przypadku wątpliwości, jak nadać przesyłkę, ile będzie kosztować, czy też jak długo będzie dostarczana, warto sprawdzić najczęściej zadawane pytania lub skontaktować się z przewoźnikiem. Wówczas zamówienie kuriera GLS jest bardzo proste.
Paczkę GLS można wysłać w jednym z punktów Szybka Paczka/ParcelShop GLS w całej Polsce. Można także skorzystać z ParcelVanGLS. Poza tym bez problemu online wypełnia się formularz, w który wpisuje się wszystkie konieczne dane, opłaca się usługę i drukuje się list przewozowy. Potem wystarczy czekać na przyjazd kuriera GLS.
Cena GLS jest zależna przede wszystkim od wielkości paczki. Poza tym wpływają na nią także wybrane opcje dodatkowe. Szczegółu można sprawdzić w cenniku, który obejmuje nadanie za pośrednictwem punktów Szybka Paczka/ParcelShop GLS lub usługi ParcelVanGLS.
Kurier GLS dostarcza przesyłki do wszystkich krajów Unii Europejskiej z wyjątkiem Andory, miasta Büsingen am Hochrhein, Ceuty, Cypru, Gibraltaru, Grecji, Livigno, Malty, Melilli, Monako, San Marino, Watykanu i wszystkich wysp europejskich (poza Wielką Brytanią i Irlandią).
Na terenie Polski GLS przesyłki dostarcza najczęściej w następnym dniu roboczym po nadaniu. W Europie ten terminy wynosi od 48 do 96 godzin w zależności od tego, jaką odległość paczka musi pokonać
GLS doręcza przesyłki od poniedziałku do piątku w godzinach pracy.
Punkty nadawania i odbioru paczek rozlokowane są w całej Polsce. Żeby znaleźć najbliższy w okolicy, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki punktów Szybkiej Paczki/ParcelShop.
Kurier GLS może odebrać paczkę. Wystarczy zamówić usługę za pośrednictwem ParcelVan.
Przesyłka GLS nie może być większa niż:
Długość: 200 cm
Szerokość: 80 cm
Wysokość: 60 cm
Suma obwodu i najdłuższego boku: 300 cm
Sposób obliczania sumy obwodu i najdłuższego boku: 2 x wysokość + 2 x szerokość + 1 x najdłuższy bok
Kurier GLS przewozi przesyłki o maksymalnej wadze 31,5 kg. W przypadku transportu międzynarodowego mogą ważyć do 30 kg.
Każda przesyłka GLS zapakowana musi być w taki sposób, by nie została uszkodzona na żadnym etapie transportu. Poza tym przewoźnik zaleca, aby komputery stacjonarne lub laptopy były wysyłane wyłącznie w odpowiednich oryginalnych opakowaniach. Na liście towarów zabronionych w transporcie GLS znajdują się:
towary o wartości przekraczającej 1000 złotych,
rzeczy wymagające szczególnie ostrożnej obsługi (na przykład towary bardzo kruche),
surowce wymagające kontrolowanej temperatury przechowywania,
łatwo psujące się produkty lub środki spożywcze w rozumieniu Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
żywe rośliny i zwierzęta,
gotówka i dokumenty posiadające wartość pieniężną (np.: bony towarowe, czeki, karty płatnicze i kredytowe, papiery wartościowe),
szczególnie wartościowe towary (np.: bony upominkowe, metale i kamienie szlachetne, biżuteria, dzieła sztuki, antyki,
karty telefoniczne, karty pre-paid do telefonów komórkowych,
materiały łatwopalne, wybuchowe oraz inne wymienione w Konwencji ADR, a także broń i amunicja,
instrumenty muzyczne smyczkowe i szarpane,
wszelkie niebezpieczne towary.
Przy przygotowywaniu przesyłki GLS trzeba wziąć pod uwagę rodzaj, ciężar i odporność wysyłanych towarów. Do tych parametrów musi być dostosowane opakowanie zewnętrzne, wypełnienie wewnątrz, taśma oraz etykiety na paczce.
W module śledzenia przesyłek GLS można sprawdzić online, gdzie jest paczka i jaki jest jej prognozowany termin doręczenia. W odpowiednie miejsce wpisuje się numer paczki lub Track-ID.
W punktach GLS nie można nadać paczki ekspresowej czy też za pobraniem.
Kurier GLS będzie odpowiadać za rzeczywiste oraz udowodnione straty poniesione przez Klienta.
Jeśli kurier GLS nie zastał odbiorcy podczas pierwszej próby doręczenia, może poprosić sąsiada o przyjęcie przesyłki. Jeśli ta opcja jest niemożliwa, to dostarczy paczkę do najbliższego punktu Szybkiej Paczki/ParcelShop. Tam można ją odebrać w terminie do sześciu dni roboczych. Gdy nie ma takiego punktu lub też przesyłka jest firmowa, zostanie ona przekazana do filii GLS. Klient może również przekierować paczkę. Przewoźnik podejmie drugą próbę doręczenia. W filii GLS paczka będzie czekać na odbiór przez dziesięć dni roboczych, a następnie zostanie zwrócona do Nadawcy.
Kurier GLS przed doręczeniem paczki będzie się kontaktować przy użyciu numeru telefonu podanego przez Nadawcę. Jeśli odbiorcy nie ma w domy, pracownik poprosi o wybór alternatywnego doręczenia. Można wyrazić zgodę na pozostawienie paczki u sąsiada lub na terenie adresu doręczenia bez podpisu. Paczka może być również przewieziona do najbliższego punktu ParcelShop lub też wróci do filii GLS. Klient może również online przekierować paczkę, a kurier GLS podejmie kolejną próbę doręczenia.
Klienci, których często nie ma w domu, mogą podać adres dostawy inny niż domowy. Zazwyczaj jest to miejsce pracy. Poza tym można również wskazać punkt Szybkiej Paczki/ParcelShop jako bezpośredni adres doręczenia. Wówczas za pośrednictwem maila czy SMS odbiorca zostanie poinformowany, że przesyłka GLS została dostarczona do punktu. Klient na odbiór ma sześć dni roboczych i musi mieć przy sobie dowód osobisty.
Tak. W przypadku, gdy odbiorcy nie ma w domu, za jego zgodą paczka może zostać dostarczona do sąsiada i to on potwierdza odbiór. Kurier GLS awizo zostawia z niezbędnymi informacjami.
Aby odebrać paczkę w punkcie Szybkiej Paczki/ParcelShop, należy okazać ważny dowód tożsamości, prawo jazdy lub paszport. Paczkę GLS można odebrać tylko osobiście.
W przypadku, gdy nie uda się doręczyć paczki GLS odbiorca ma kilka opcji:
doręczenie do punktu odbioru Szybkiej Paczki/ParcelShop,
doręczenie na nowy adres (np. do pracy),
zmiana daty dostawy – druga próba doręczenia na pierwotny adres we wskazanym dniu,
odbiór własny w oddziale GLS – przesyłka będzie tam oczekiwać przez dziesięć dni (nie zostanie wtedy podjęta druga próba doręczenia),
odmowa przyjęcia – przesyłka zostanie wtedy zwrócona do Nadawcy,
zgoda na pozostawienie paczki bez podpisu w ramach FlexDeliveryService (opcja dostępna także w kilku krajach europejskich)
doręczenie wieczorne lub sobotnie w wybranych miastach w Niemczech.
Niektórzy nadawcy wybierają dodatkową opcję w zakresie zwrotów GLS. Klient, który chce odesłać towar, nakleja załączoną do pierwszej paczki etykietę zwrotną i bezpłatnie zostawia przesyłkę w punkcie. W przypadku, gdy paczka nie zawiera etykiety zwrotnej, można skorzystać z sieci Szybkiej Paczki/ParcelShop GLS, ale wówczas trzeba będzie za nią zapłacić.
W przypadku uszkodzeń zewnętrznych odbiorca może odmówić przyjęcia paczki GLS. Zostanie ona zwrócona do filii, a Nadawca otrzyma informację o tym fakcie. W przypadku, gdy uszkodzona jest zawartość, należy skontaktować się z Nadawcą. Kurier GLS nie sprawdza zawartości wysyłanych paczek.
Przede wszystkim trzeba sprawdzić status paczki w module śledzenia przesyłek GLS. Wystarczy mieć numer paczki lub numer Track-ID. Poza tym można poszukać awizo, które zostało zostawione przez kuriera GLS przy pierwszej próbie doręczenia. Tam znajduje się informacja, gdzie jest paczka. Warto również skontaktować się z przewoźnikiem za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem +46 814 82 20.